رابط? بین میزان استفاده از انواع بازی های رایانه ای با "راهبردهای انگیزشی برای یادگیری" در دانش آموزان پسر سوم متوسطه شهر سبزوار در سال تحصیلی 92-1391

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  • نویسنده حمید احمدی
  • استاد راهنما محمد سیفی سعید موسوی پور
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابط? بین میزان استفاده از انواع بازی های رایانه ای (ورزشی، جنگی، آموزشی و استراتژی) با راهبردهای انگیزشی برای یادگیری در دانش آموزان پسر سوم متوسطه شهر سبزوار انجام شده است. روش ارائ? پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. نمون? تحقیق شامل 260 دانش آموز از دبیرستان های مناطق مختلف شهر سبزوار می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین رشته-های مختلف تحصیلی (تجربی، ریاضی و انسانی) انتخاب گردیده اند. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش شامل پرسشنام? راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (mslq)پنتریچ و دی گروت و پرسشنام? محقق ساخته می باشد. در تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و همچنین آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و تحلیل واریانس استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین بازی های آموزشی رایانه ای با راهبردهای انگیزشی برای یادگیری، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی رابطه معناداری وجود دارد (p= 0/05 ( در حالی که بین انواع دیگر بازی ها (ورزشی، جنگی و استراتژی) به طور کلی و به تفکیک با راهبردهای انگیزشی برای یادگیری، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باور های انگیزشی رابط? معناداری مشاهده نشد. با توجه به نتیج? پژوهش، می توان برای برخی دروس بر تهیه و ساخت بازی های آموزشی تاکید نمود. که این بازی ها باید در سطح توانایی دانش آموزان باشد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران

این تحقیق با هدف بررسی نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران انجام گرفته است. تحقیق از نوع همبستگی و روش جمع آوری اطلاعات پیمایشی است، جامعه آماری تحقیق دانش آموزان متوسطه منطقه 3 شهر تهران که تعداد آنها 27535 نفر می باشد. از میان آنها تعداد 385 نفر بعنوان نمونه آماری براساس فرمول کوکران و به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنا...

متن کامل

بررسی ارتباط بین میزان استفاده از تلویزیون و بازی های کامپیوتری با اختلالات وزن در دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان کرج در سال تحصیلی 92-1391

زمینه وهدف:تغییر شیوه زندگی به صور مختلفی خود را در جوامع شهری نشان می‌دهد،خانه‌های آپارتمانی، کمبود امکانات ورزشی، شاغل بودن هر دوی والدین، در دسترس بودن انواع سرگرمی‌های وابسته به صفحه مانیتور، کودکان ما را به یک زندگی نشسته روبروی مانیتور می‌کشاند. چاقی تنها یکی از عوارض این نوع زندگی خواهد بود این در حالی است که سن آشنائی کودکان با کامپیوتر در حال کاهش است. مطالعات زیادی در داخل و خارج از ک...

متن کامل

تاثیر بازی های رایانه ای بر میزان خلاقیت و فراشناخت دانش آموزان پسر شهر اهواز

هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بازی های رایانه ای بر میزان فراشناخت و خلاقیت دانش آموزان17-14ساله شهرستان اهواز بود روش این پژوهش از نوع شبه تجربی و طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز تشکیل می داد که در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بوده اند و از بازی های رایا نه ای استفاده نمی کردند. حجم نمونه در این پژوهش 40 نفر ...

متن کامل

رابطه استفاده از بازی های رایانه ای با وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل

پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه استفاده از بازی‌های رایانه‌ای با افت تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل به تعداد 7542 نفر در سال تحصیلی 93-1392 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 364 نفر تعیین شد. نمونه‌گیری به روش تصادفی خوشه‌ای انجام پذیرفت. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسش‌نا...

متن کامل

رابطه استفاده از بازی های رایانه ای با وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل

پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه استفاده از بازی‌های رایانه‌ای با افت تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل به تعداد 7542 نفر در سال تحصیلی 93-1392 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 364 نفر تعیین شد. نمونه‌گیری به روش تصادفی خوشه‌ای انجام پذیرفت. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسش‌نا...

متن کامل

رابطه استفاده از بازی های رایانه ای با وضعیت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل

پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه استفاده از بازی­های رایانه­ای با افت تحصیلی دانش­آموزان دختر دوره متوسطه انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دانش­آموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل به تعداد 7542 نفر در سال تحصیلی 93-1392 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 364 نفر تعیین شد. نمونه­گیری به روش تصادفی خوشه­ای انجام پذیرفت. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسش نا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده ادبیات و علوم انسانی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023